NE  10. března 2002

Police - Malá Čermná - Kudowa Zdrój (PL) -Karlów - Batorówek - Chocieszów - Studzienno - Wambierzyce - Ratno Dolne - Radków - Božanov (CZ) - Machovský kříž - U Zabitého - Machovská Lhota - Machov - Police (90 km)

(Andrejka, Katka, Markétka, Hanes, Mates, Pepa, Péca, Míra, Daw)

Srazili jsme se v deset v lázeňským parku v Chudobě (Kudowa Zdrój). A Mates s Katkou se nám ztratili. Pepa poslal SMS, že Markétka před hranicí píchla a tak budou mít zpoždění. Po chvíli Pepa přifrčel, že Markétka píchla i za hranicí a že už nemá duši a potřebuje pásku do ráfku. Kupujeme izolačku a frčíme za Markétkou. Páskujeme, vyměňujeme, foukáme a konečně jedeme.

Z parku vyrážíme s hodinovým zpožděním.

Těsně před koncem Chudoby má Markétka opět prázdno, Pepa při foukání urval ventilek a teď to naráz uteklo. Následuje rutinní oprava, zatímco Markétka stoupe na půjčeném zadním kole serpentiny ke Karlówu.

V sedle si s Mírou vrací prohozená kola.

Na Karlově odbočujeme vpravo na Kriegelny trakt - neprohrnutou asfaltečku vedoucí do Batorówa. Blbneme na ujetým i rozmáčeným sněhu.

Na loučce u Malého batorovského torfowiska (asi rašeliniště) dáváme svačinku, Míra nás učí pít mízu břízy.

Taky odbočujeme ze silnice na lesní cestu k Batorówku. Po lese je všude sníh, tak nezbejvá, než pokračovat asfaltovým sjezdem do Chocieszówa. Abysme nejeli do Vambeřic po hlavní, jedeme po asfaltečce přes Studzienno. Delší cestou, zato přes větší kopec. Sjíždíme do Horních Vambeřic (Wambierzyce Górne) a dáváme se doprava vsí na náměstí ke kostelu.

Poměrně nečekaně tu na nás čeká Káťa s Matesem.

Kostel je kupodivu zavřenej, tak si pro změnu procházíme křížovou cestu na protějším vršku Kalwaria. Asfaltku za kostelem do Radkova už známe, proto sjíždíme po silnici do Dolního Ratna, kde si prohlížíme novoromantickej hrádek. Z Ratna vede do Radkova (Radków) "kolej zlikwidowana" -vyjíždíme teda k zastávce, přejíždíme viadukt a po náspu bývalý železnice šlapeme na radkovský nádraží.

Ideální trasa pro milovníky makadamu.

V Radkově obdivujeme odstavený dvouosý vagónky a přeskakujeme zbytky kolejí a výhybek. Nevím jak, ale někde jsem tam píchnul. Vyjíždíme na náměstí a nasazujeme poslední duši.

Pokračujeme k přechodu a sjíždíme do Božanova. Daw s Pécou -bez pasu- volí jistou objížďku (teoreticky až do Otovic).

Z Božanova stoupeme klasicky na Machovskej kříž

Fotíme se v přístřešku...

...a sjíždíme k Řeřišnému, ale hned na začátku asfaltky se dáváme doleva a stoupeme k úbočí Lhotského Šefelu. Traverzujeme po rozbahněné lesní cestě a po louce sjíždíme do Lhoty k restauraci u Hubků. Dvanáctka po osmdesáti kilometrech leze rychle do hlavy. Odsud jede domů každý svou cestou; Náchoďákům není co závidět.